Startseite Universität Aktuelles & Presse Veranstaltungen
08. Oktober 2021
Long walk through the city / Langer Spaziergang durch die Stadt

Exploring Hanover / Hannover erkunden

Are you new to Hanover and would like to get to know the city a little bit better? Have you only recently started or are about to start your research at one of the faculties or institutes of the university? Would you like to meet other international doctoral candidates, guest researchers and/or postdocs? Then join us for a long walk through the city that will include some of the most popular places of Hanover. Afterwards, for all those who would like to stay longer and continue to have a chat with each other, there will also be an opportunity to visit a restaurant together.

Maximum number of participants restricted to 10 persons. Due to the current situation and also in case of really bad weather conditions, the details of this event are subject to change on short notice.

Registration required via E-Mail: ResearchLUH@zuv.uni-hannover.de

Bist du neu in Hannover und würdest gerne die Stadt etwas besser kennenlernen? Hast du erst in letzter Zeit mit deiner Forschung begonnen oder stehst nun kurz davor, mit deiner Forschung an einer der Fakultäten oder Institute der Universität zu beginnen? Möchtest du gerne andere (internationale) Doktoranden, Gastwissenschaftler und/oder Postdocs treffen? Dann begleite uns auf einem langen Spaziergang durch die Stadt, welcher an einigen der populärsten Plätze in Hannover vorbeiführen wird. Hinterher wird es außerdem noch die Möglichkeit eines Gaststättenbesuchs für all diejenigen geben, die gerne noch länger bleiben und sich noch weiter austauschen möchten.

Die maximale Teilnehmeranzahl ist auf 10 Personen beschränkt. Aufgrund der aktuellen Situation und auch im Falle sehr schlechten Wetters kann es zu kurzfristigen Änderungen in Bezug auf diese Veranstaltung kommen.

Anmeldung erforderlich per E-Mail an: ResearchLUH@zuv.uni-hannover.de

Hochschulbüro für Internationales / International Office