20. November 2021
Excursion / Exkursion

Curly Kale Day in Oldenburg / Grünkohltag in Oldenburg

Would you like to meet other international doctoral candidates, guest researchers and/or postdocs? On this day we will take you to Oldenburg - the capital of curly kale and the game Boßeln. We will participate in a curly kale day in Oldenburg and will learn how to throw the Boßel and play the typical northern German game in a fun way. Discover northern German culture in an unusual way and do not miss the chance to learn more about the traditions of the region!

Maximum number of participants restricted to 20 persons. Due to the current situation and also in case of really bad weather conditions, the details of this event may be subject to change on short notice.

Fee: 8€

Registration required: at the Welcome Centre during office hours (Tuesdays and Thursdays from 10 to 11 am)

Möchtest du gerne andere (internationale) Doktoranden, Gastwissenschaftler und/oder Postdocs treffen? An diesem Tag fahren wir auf Exkursion nach Oldenburg - der Hauptstadt des Grünkohls und des Spiels Boßeln. Wir werden an einem Grünkohltag in Oldenburg teilnehmen, lernen wie man die Boßel wirft und dieses typisch norddeutsche Spiel auf spaßige Art und Weise kennenlernen. Entdecke die norddeutsche Kultur auf eher untypische Weise und verpasse nicht die Chance, mehr über die Traditionen der Region zu lernen!

Aufgrund der aktuellen Situation und auch im Falle sehr schlechten Wetters kann es zu kurzfristigen Änderungen in Bezug auf diese Veranstaltung kommen.

Teilnehmerbeitrag: 8€

Anmeldung erforderlich: im Welcome Centre während der Sprechstundenzeiten (dienstags und donnerstags von 10-11 Uhr)

Hochschulbüro für Internationales / International Office

20. November 2021