Startseite Universität Aktuelles & Presse Veranstaltungen
Basic sets for blocks of finite groups of Lie type
05. Dezember 2021
Excursion / Exkursion

Excursion to Hardenberg Castle / Exkursion zur Burg Hardenberg

Most parts of Castle „Hardenberg“, near Göttingen, collapsed during an earthquake-like storm in the year 1698. The Count of Hardenberg moved to a new mansion but preserved the castle ruins. Today we will inquire the old stone walls at the light of the torches. Afterwards we will visit the 300 years old Hardenberg family’s distillery and taste some specialities.

Maximum number of participants restricted to 20 persons. Due to the current situation and also in case of really bad weather conditions, the details of this event may be subject to change on short notice.

Fee: 10€

Registration required: at the Welcome Centre during office hours (Tuesdays and Thursdays from 10 to 11 am)

Die meisten Bestandteile der Burg Hardenberg, in der Nähe von Göttingen, sind während eines schweren Sturms im Jahr 1698 zusammengestürzt. Im Zuge der Exkursion werden wir die alten Felswände erkunden. Hinterher werden wir die 300 Jahre alte Brennerei der Familie Hardenberg besuchen und ein paar Spezialitäten kosten.

Die maximale Teilnehmeranzahl ist auf 20 Personen beschränkt. Aufgrund der aktuellen Situation und auch im Falle sehr schlechten Wetters kann es zu kurzfristigen Änderungen in Bezug auf diese Veranstaltung kommen.

Teilnehmerbeitrag: 10€

Anmeldung erforderlich: im Welcome Centre während der Sprechstundenzeiten (dienstags und donnerstags von 10-11 Uhr)

Hochschulbüro für Internationales / International Office

05. Dezember 2021