Startseite Universität Aktuelles & Presse Veranstaltungen
19. Oktober 2022
Begrüßung / Welcome Reception

Welcome Reception for new doctoral candidates

New doctoral candidates are warmly invited to the „Welcome reception for new doctoral candidates“. The reception will take place on the 19.10.2022 at 6.30 pm at “Königlicher Pferdestall” Appelstraße 7, 30167 Hannover.

During this event, you will have the possibility to learn more about the offers for doctoral candidates from following institutions of the university:

• International Office
  • Graduate Academy
  • GRANAT
  • Leibniz Language Centre

Afterwards you are invited to discuss with members from the central institutions and fellow students. Drinks and refreshments will be provided.

Please register until the 10.10.2022 via email: ResearchLUH@zuv.uni-hannover.de

Neue Promovierende sind herzlich zur „Welcome Reception for new doctoral candidates“ eingeladen. Die Begrüßung findet am 19.10.2022 um 18.30 Uhr im Königlichen Pferdestall (Appelstraße 7, 30167 Hannover) statt.

Während dieser Veranstaltung haben Sie die Möglichkeit, mehr über die Angebote für Promovierende folgender Einrichtungen der Universität zu erfahren:

• Hochschulbüro für Internationales
  • Graduiertenakademie
  • GRANAT
  • Leibniz Language Center

Im Anschluss werden Sie die Möglichkeit haben, sich mit Ansprechpartnern der Einrichtungen sowie anderen Kommilitonen bei einem kleinen Imbiss auszutauschen.

Wir bitten um eine Anmeldung bis zum 10.10.2022 per E-Mail an: ResearchLUH@zuv.uni-hannover.de

International Office / Hochschulbüro für Internationales

19. Oktober 2022