Citizen Science: Publikationen

Zeige Ergebnisse 1 - 15 von 33
1 2 3 Last

Bonn, A., Brink, W., Hecker, S., Herrmann, T. M., Liedtke, C., Premke-Kraus, M., Voigt-Heucke, S., Gönner, J. V., Altmann, C., Bauhus, W., Bengtsson, L., Brandt, M., Bruckermann, T., Büermann, A., Dietrich, P., Dörler, D., Eich-Brod, R., Eichinger, M., Ferschinger, L., ... Woll, S. (2022). White Paper Citizen Science Strategy 2030 for Germany. Helmholtz-Gemeinschaft, Leibniz-Gemeinschaft, Universitäten und außeruniversitäre Einrichtungen.

doi.org/10.5281/ZENODO.7117771

Brandt, M., Groom, Q., Magro, A., Misevic, D., Narraway, C. L., Bruckermann, T., Beniermann, A., Børsen, T., Gonzalez, J., Meeus, S., Roy, H. E., Sá-Pinto, X., Torres, J. R., & Jenkins, T. (2022). Promoting scientific literacy in evolution through citizen science. Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences, 289(1980), 20221077. [20221077].

doi.org/10.32942/osf.io/9atzb

,

doi.org/10.1098/rspb.2022.1077

Bruckermann, T., Stillfried, M., Straka, T. M., & Harms, U. (2022). Citizen science projects require agreement: a Delphi study to identify which knowledge on urban ecology is considered relevant from scientists’ and citizens’ perspectives. International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, 12(1), 75-92.

doi.org/10.1080/21548455.2022.2028925

Bruckermann, T., Greving, H., Stillfried, M., Schumann, A., Brandt, M., & Harms, U. (2022). I’m fine with collecting data: Engagement profiles differ depending on scientific activities in an online community of a citizen science project. PLoS ONE, 17(10), [e0275785].

doi.org/10.1371/journal.pone.0275785

Bruckermann, T., Greving, H., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Kimmig, S., Hagen, R., Brandt, M., & Harms, U. (2022). Scientific reasoning skills predict topic‐specific knowledge after participation in a citizen science project on urban wildlife ecology. Journal of Research in Science Teaching.

doi.org/10.1002/tea.21835

Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Straka, T., Lewanzik, D., Voigt-Heucke, S., Marggraf, L., Lorenz, J., Brandt, M., Voigt, C. C., Harms, U., & Kimmerle, J. (2022). Improving attitudes and knowledge in a citizen science project about urban bat ecology. Ecology and Society, 27(2), [24].

doi.org/10.5751/ES-13272-270224

Thiele, J., Wiehe, J., & von Haaren, C. (2022). Lokaler Energiewendedialog: Schlussbericht: Vision:En 2040 - Unsere Ideen, unsere Energiewende.

www.tib.eu/de/suchen

Bonn, A., Brink, W., Hecker, S., Herrmann, T. M., Liedtke, C., Premke-Kraus, M., Voigt-Heucke, S., von Gönner, J., Altmann, C. S., Bauhus, W., Bengtsson, L., Brandt, M., Bruckermann, T., Büermann, A., Dietrich, P., Dörler, D., Eich-Brod, R., Eichinger, M., Ferschinger, L., ... Woll, S. (2021). Weißbuch Citizen-Science-Strategie 2030 für Deutschland. Helmholtz-Gemeinschaft, Leibniz-Gemeinschaft, Universitäten und außeruniversitäre Einrichtungen.

doi.org/10.31235/osf.io/ew4uk

Bruckermann, T., Straka, T., Stillfried, M., & Krell, M. (2021). Context Matters: Accounting for Item Features in the Assessment of Citizen Scientists’ Scientific Reasoning Skills. Citizen Science: Theory and Practice, 6(1), [21].

doi.org/10.5334/cstp.309

Bruckermann, T., Greving, H., Brandt, M., & Harms, U. (2021). Daten sammeln reicht mir! Bürgerwissenschaften: Welche Aktivitäten interessieren Beteiligte? IPN Journal, 8, 24-29.

www.ipn.uni-kiel.de/de/publikationen/ipn-journal/ipn-journal-no-8

Bruckermann, T., & Lorke, J. (2021). Online Citizen Science: Mit digitalen Tools Forschung in den Unterricht bringen. Unterricht Biologie, 2021(469), 44-47.

elibrary.utb.de/doi/10.5555/ub-469-2021_09

Bruckermann, T., & Mahler, D. (2021). Online-Citizen-Science-Plattformen zum Mitforschen. in J. Meßinger-Koppelt, & J. Maxton-Küchenmeister (Hrsg.), Naturwissenschaften digital: Toolbox für den Unterricht (Band 2, S. 60-63). Joachim Herz Stiftung Verlag.

www.mint-digital.de/fileadmin/user_upload/210617_NW_Digital_Toolbox_Band_2_Webversion.pdf

Bruckermann, T., Greving, H., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Kimmig, S., Hagen, R., Brandt, M., & Harms, U. (2021). To know about science is to love it? Unraveling cause-effect relationships between knowledge and attitudes toward science in citizen science on urban wildlife ecology. Journal of Research in Science Teaching, 58(8), 1179-1202.

doi.org/10.1002/tea.21697

Peter, M., Diekötter, T., Höffler, T., & Kremer, K. H. (2021). Biodiversity citizen science: Outcomes for the participating citizens. People and Nature, 3(2), 294-311.

doi.org/10.1002/pan3.10193

Peter, M., Diekötter, T., Kremer, K. H., & Höffler, T. (2021). Citizen science project characteristics: Connection to participants' gains in knowledge and skills. PLOS ONE, 16(7), [e0253692].

doi.org/10.1371/journal.pone.0253692

Zeige Ergebnisse 1 - 15 von 33
1 2 3 Last